Op de foto hiernaast is goed te zien dat ik h drie plankjes van 15 bij 30 gebruik en van achter twee kleine pakjes om ze met elkaar te verbinden. Bij het vak beeldend heb ik geleerd diepte aan te brengen in mijn schilderij. In mijn schilderij hiernaast is te zien hoe ik iets boven het midden een donkerdere kleur groen heb aangebracht. Daarnaast heb ik heel licht de boomstammen zichtbaar gemaakt. Ik heb diepte gecreëerd doordat ik ben be de bomen in de verte pas halverwege de tekening te schilderen.

Op de foto hiernaast zie je het eindresultaat.
Nu is duidelijk te zien hoe ik de diepte in mijn schilderij van een park heb aangebracht.
De bomen staan kriskras door elkaar en ik heb de verschillende herfsttinten goed inzichtelijk gemaakt.
Ik ben trots op het eindresultaat.
Geef aan op welke manier je de inhoud van de opdracht hebt verwerkt? Vertel daarbij ook welke associaties je hebt gehad bij het onderwerp.
De opdracht was om foto's van een park te maken in de natuur of op te zoeken op het internet. Ik heb het eerste gedaan en ben de natuur ingetrokken om een foto te maken van de een park met bomen en veel reeds afgevallen blad.
Toen ik deze opdracht kreeg maakte ik voor mijzelf direct de associatie met een park en bomen met afgevallen blad omdat dat past bij de periode van het jaar waarin ik deze opdracht maakte.
Ik heb voor mijn tekening zoveel mogelijk herfst achtige kleuren gebruikt gecombineerd met de werkelijkheid zoals deze op mijn foto werd weergegeven met een klein beetje fantasie.
Leg aan de hand van je resultaat uit welke beeldaspecten je hebt toegepast. Waar in het werk is dit goed te zien?
Ik heb ook hier weer een mengeling van allerlei soorten beeldaspecten gebruikt.
De beeldaspecten die duidelijk zichtbaar zijn zal ik hieronder benoemen:
-Ruimte(plaats in het grondvlak, kleur en textuur, lichtval)
-Kleur ( kleureigenschappen, kleurnuances en contrasten), basiskleuren en mengen, kleurbeleving, betekenis en symboliek)
-vormsoort ( ruimte innemende vormen, figuur en restvorm)
-Textuur (de weergave van het oppervlak
-Compositie ( het effect van ordeningswijzen, contrast en nuance, herhaling, ritme en patroon
Ik heb de hierboven beschreven beeldaspecten meer dan duidelijk opgenomen in mijn kunstwerk.
Er is duidelijk diepte te zien door de bomen dusdanig te schilderen zodat het lijkt alsof je echt in het schilderij kan kijken en ik heb de bladeren voor de beleving de kleur van herfsttinten gegeven dit heb ik gedaan door kleuren met elkaar te mengen.
Ik laat de rest voor zichzelf spreken.
Met welk materiaal heb je gewerkt? Wat vond je van het gebruik van het materiaal? had je nog andere materialen of gereedschappen willen gebruiken? Zo ja waarom?
Ik heb gewerkt met verschillende kleuren plakkaatverf. Ik ben met een dunne kwast/penceel op drie aan elkaar vast gemaakte houten plankjes begonnen met schilderen nadat ik eerst een schets had gemaakt met een HB potlood
Om de houten plankjes aan elkaar te bevestigen heb ik gebruik gemaakt van een kleine spijker en een hamer. en twee kleine houten latjes om het te verstevigen.
Ik heb geen ander gereedschap nodig gehad om mijn kunstwerk te maken.
Had ik wel ander gereedschap tot mijn beschikking dan had ik er niet voor gekozen om ander gereedschap te gebruiken.
Ik had voldoende aan een kwast, wat plakkaatverf, drie houten plankjes een hamer en twee houten latjes, en een HB potlood
Welke beelden had je gebruikt om je te laten inspireren over het onderwerp? Welke beelden hebben je goede informatie gegeven over de beeldaspecten? Welke voorbeelden hebben je op een spoort gezet voor het werken met het materiaal en de techniek? Geef aan waar je dat in het werk terugziet.
Ik heb een aantal foto's van parken in de herfst als inspiratiebron gebruikt voor het maken van mijn werk,
Mijn eigen foto gecombineerd met soortgelijke foto's aan die lasgenoten van mij hadden meegenomen naar school hebben mij goede informatie gegeven over de verschillende beeldaspecten.
Ik had foto eerst met plakkaatverf op papier geverfd maar ik was niet tevreden met het resultaat. Het leek wel alsof ik erg snel uitschoot, dus ik dacht dat het misschien te maken zou hebben met de gladde ondergrond waarop ik het schilderde. Toen dacht ik na over andere alternatieven en ik besloot om mijn werk op hout te gaan schilderen wat een ruwe ondergrond heeft,
En dit werd een succes! Ik ben begonnen met het schilderen van de bomen om zo duidelijk de diepte aan te geven daarna heb ik het pad getekend in het midden en daarna ben ik begonnen met het schilderen van de bladeren.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat.
Had je al eens eerder met dit soort materiaal en deze techniek gewerkt? Wat heb je daarover nieuw ontdekt? Wat vond je lastig?
Ik had al eerder met dit materiaal en deze techniek gewerkt om deze reden was er niets nieuws aan voor mij.
Ik vond het zoals ik al aangaf om met plakkaatverf op relatief glad a3 papier te schilderen.
Waar ben je trots op?
Ik ben trots op het eindresultaat. Omdat ik veel verschillende beeldaspecten in mijn werk heb kunnen meenemen en ik heb duidelijk uitgebeeld wat mijn tekening moet voorstellen en in welk jaargetijde mijn werk zich bevindt.
Wat kan beter? Waarom?
Zoals ik er nu tegen aan kijk vindt ik dat ik de boomstammen meer op echte boomstammen had moeten laten lijken. Nu ziet het er voor mij uit alsof het gewoon bruine latten zijn terwijl een boom altijd een beetje reliëf kent etc.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten